از کارمندان خود بخواهید که از مشتریان استقبال کنند.
وقتی شما وارد یک فروشگاه می شوید ، ممکن است متوجه شده باشید که کارمندان نزدیک درب ورودی فروشگاه به استقبال شما می آیند. حتی اگر نفر مشخصی نیز برای استقبال نباشد ، شما احتمالاً یک صندوقدار یا کارمند فروش در همان طبقه می بینید که به شما سلام می کند ، به استقبالتان می آید و در صورت نیاز به شما کمک می کند. به نظر می رسد که تمام این ها فقط به منظور خوشایند شما باشد ، اما در واقع یک هدف را در بر می گیرد: سلام و احوالپرسی هنگام ورود افراد ، مشتریان را مجبور به ارتباط با کارمندان فروش می کند. این عمل می تواند به جلوگیری از سرقت کمک کند و به کارمندان فروش این امکان را می دهد تا دزدان مغازه را که موفق به فرار می شوند ، شناسایی کنند.
• به عنوان مدیر فروشگاه اطمینان حاصل کنید که حداقل یکی از کارمندان از هر مشتری که از در ورودی عبور می کند استقبال می کند.
• در صورت امکان ، سعی کنید در هنگام شلوغی های فروشگاه ، یکی از کارمندان به صورت آزاد در طبقه فروش باشد. این می تواند به شما کمک کند تا در هنگامی که شلوغی صندوق ، بتوانید مشتریانی را که مشغول پرسه زدن در راهروها و نقاط به اصطلاح کور هستند را زیر نظر داشته باشید .
• از کارمندان خود بخواهید همیشه مکالمه های کوچکی با مشتریان داشته باشند. جملاتی از این قبیل بگویند : هنگامی که مشتریان وارد فروشگاه می شوند: "سلام ، چطور می تونم به شما کمک کنم؟" ، هنگام خروج مشتریان از فروشگاه : " با تشکر از شما ، امیدوارم که به زودی شما را ببینیم".
• تعامل با مشتری ، حتی برای یک لحظه کوتاه ، مشتری را مجبور می کند تا حتما با یکی از کارمندان ارتباط چشمی برقرار کند. شاید بتوانید از طریق نحوه عملکرد این افراد (عصبی به نظر رسیدن ، دوری کردن از تماس چشمی) بتوانید بگویید که این شخص بهتر است توضیحات بیشتر خود را در اختیار پلیس قرار دهد!
کارکنان فروشگاه را در زمینه پیشگیری از سرقت فروشگاهی آموزش دهید.
مهم نیست که شما چه تعداد کارمند استخدام می کنید ، باید همه آنها را در زمینه پیشگیری از سرقت ، از جمله نحوه سیاست گذاری های فروشگاهی که اعمال کرده اید ، آموزش ببینند. به کارکنان خود بیاموزید که چگونه دزد مغازه ها و افراد مشکوک را تشخیص دهند ، به چه نوع رفتار ها یا هشدارهایی حساس باشند و همجنین در صورت رخ دادن سرقت چه کاری بکنند.
• مطمئن شوید که کارمندان شما از هرگونه رویه ضد سرقت ، مانند چک کردن کیف و کوله پشتی مشتریان مشکوک در خروجی فروشگاه ، مطلع هستند. آنها را ملزم کنید تا این سیاست ها را در تمامی اوقات اجرا کنند.
• کارکنان خود را در مورد نحوه جلوگیری از سرقت و همچنین اینکه در صورت رخ دادن سرقت چه کاری باید کنند ، آموزش دهید. از کارمندان خود بخواهید پروتکل های ضد سرقت فروشگاه را پیروی کنند و آنها را تشویق کنید تا در مورد هر گونه نگرانی و دغدغه های احتمالی با شخص شما صحبت کنند.
منبع :
https://www.wikihow.com/Protect-Your-Store-from-Shoplifters