فروش لحظه ای از الهام نیست؛ فروش تنها وابسته به نیروی استدلال یا قدرت شخصیت شما نیست. این یک فرآیند است. درک این روند کاملاً آسان است ، اما - همانطور که مشاهده خواهید کرد - کار سختی است.
به هر تماس فروش به عنوان یک فرصت حل مشکل فکر کنید. شما بیشتر از محصولات و خدمات می فروشید؛ شما ایده ، چشم انداز و بینش می فروشید.
روند فروش نیاز به برنامه ریزی و مدیریت دقیق دارد. شروع رابطه با مشتری جدید اولین مرحله از این روند است: شما نمی توانید فقط وارد یک مشتری شوید و جلسات فروش را شروع کنید - به صحنه بندی دقیق احتیاج دارد ، و شما و مشتری شما باید آماده باشید.
در مرحله بعد ، شما مهمترین بخش فرآیند فروش را شروع می کنید - تعیین نیازهای مشتری. در این مرحله سؤالات اساسی را مطرح می کنید ، به آنچه مشتری گفته است گوش دهید ، هم نیازهای آشکار و هم کمتر آشکار را شناسایی کنید ، وارد یک گفتگوی معنی دار شوید و آنچه را یاد گرفته اید مرور کنید.
تعیین نیازها باعث فروش همه چیز در فروش می شود و فقط یک بار است که شما به مشتری خود گوش فرا داده اید که به مرحله فرایندی بروید که بیشتر فروشندگان از آنها بیشترین لذت را ببرند: ارائه محصولات و خدمات خود. این زمانی است که شما توضیح می دهید که چگونه شما و شرکتتان می توانید نیازهای مشتری خود را برطرف کنید. شما محصولات و خدمات خود را از داخل می شناسید ، و مشتریان می خواهند بشنوند که چگونه می توانید به آنها کمک کنید.
هنگامی که نیازها را تعیین کردید و توصیه هایی را ارائه کردید ، وقت آن است که در مورد کسب تعهد فکر کنید. اما چیزی تقریباً همیشه در راه است - و شما با مقاومت در برابر ارتکاب روبرو می شوید. لازم است مشتری به او اعتراض کند - حتی اگر به نظر می رسد آماده خرید است - و اگر قصد بسته شدن فروش را دارید ، باید اعتراض مشتری را حل کنید.
فروش مبتنی بر نیازها
به عبارت ساده ، فروش مبتنی بر نیاز به معنای تعیین نیاز مشتری قبل از شروع راه حل ها است. در صورت لزوم به آنها اجازه دهید تا صحبت کنند ، مشتری را درک کنید. هنگامی که زمان ارائه زمان است ، شما کاری بهتر از افرادی که صرفاً محصولات و خدمات خود را به نمایش می گذارند انجام می دهید و به مراتب بهتر در جهت برقراری ارتباط با مشتری طولانی مدت قرار خواهید گرفت.
حل مسایل
موفقیت در فروش با حل مسئله موثر مرتبط است. اگر در یک حالت خوب هستید ، شانس این است که از دیگری برتری داشته باشید. روند حل مسئله نیز در ساختار خود با روند فروش بسیار جالب است (به تصویر زیر مراجعه کنید) ، و این لینک را تقویت می کند.